Er gaat niets boven Groningen

Opdrachtgever: Provincie Groningen
Bekroond met een bronzen Effie.

2005-2007

2005-2007

Marketing Groningen heeft twee reclamespots laten maken, die vanaf 2005 met regelmaat te zien zijn geweest op televisie. De spots brengen Groningen op een verfrissende en dynamische manier in beeld en zijn geheel gericht op het aantrekken van toeristen naar stad en provincie Groningen. Er zijn twee verschillende spots gemaakt, waarbij de ene meer de cultuur en de andere meer de natuur benadrukt. De spots werden doorelkaar vertoond op tv. De spots laten naast bekende locaties ook bekende Groningers zien.

Effiecase

De toeristische promotiecampagne 'Er gaat niets boven Groningen' is tijdens de jaarlijkse Effie-uitreiking van 2008 bekroond met een bronzen Effie. De Effie is een prijs voor de meest effectieve reclamecampagne van het afgelopen jaar. Deelnemers aan de Effie moeten aannemelijk maken dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld in de geslaagde marketingoperatie. De ingezonden case voor de 'Er gaat niets boven Groningen'- campagne vind je hier.

2009-2012

2009-2012

In december 2009 is het vervolg op de spots van 2005 - 2007 gelanceerd. In deze vervolgcampagne kan iedereen die Groningen een warm hart toedraagt zijn eigen Groningen-spot maken en zo zelf bijdragen aan de promotie van de provincie.

Op internet heeft het gebruik van user-generated content de afgelopen jaren al een enorme vlucht genomen. Een groeiend aandeel van websites bevat inmiddels inhoudelijk bijdragen van het publiek, zoals recensies, tips en foto’s. Zeker op toeristische websites is inhoud van de gebruikers zelf, zoals hun favoriete routes, de mooiste vakantiefoto’s en tips voor leuke hotels niet meer weg te denken. Het is nu voor het eerst dat dergelijke content te zien is in tv-commercials die door de gebruiker zelf zijn gemonteerd via een automatische internet-tool.

De spotjes zijn te bekijken op www.spotgroningen.nl. De mooiste zijn en worden op televisie uitgezonden.

Stad Groningen

stem op deze foto:

5,2

aantal stemmen: 2007

meld je nu aan voor de gratis nieuwsbrief