Boek over citymarketing: ‘Er gaat niets boven Citymarketing’

vrijdag 25 november 2011

Boek over citymarketing: ‘Er gaat niets boven Citymarketing’

‘Er gaat niets boven Citymarketing’, is de titel van het pas verschenen boek van Prof.dr. Gert Jan Hospers, bijzonder hoogleraar city- en regiomarketing aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Zoals de titel van het boek al doet vermoeden was de campagne ‘Er gaat niets boven Groningen’ voor Hospers onderwerp van onderzoek.

Het eerste exemplaar van het boek werd 23 november door Hospers uitgereikt aan burgemeester Rehwinkel van Groningen.

De keuze voor Marketing Groningen lag volgens Hopsers voor de hand. “Wie je ook over citymarketing spreekt, ‘Er gaat niets boven Groningen’ komt vanzelf een keer ter sprake”, is de ervaring van de wetenschapper. “Soms begin ik er zelf maar over – dan weet tenminste iedereen waarover je het hebt.” Voor zijn boek reisde Hospers af naar Groningen om hier met eigen ogen te zien ‘hoe die Groningers het nu écht voor elkaar krijgen’, zoals hij het zelf omschrijft. Hij onderzocht wat werkt en wat niet, met als conclusie dat marketing zeker iets oplevert. “Als je maar werkt met doelgroepen, eensgezind samenwerkt en vasthoudend bent.”

‘Er gaat niets boven Citymarketing’ is een praktisch handboek boordevol inzichten, voorbeelden en tips voor iedereen die zijn stad of regio succesvol op de kaart wil zetten met Marketing Groningen als case.

Deel deze pagina