Lucratief Eurosonic Noorderslag blijkt Nederlands topmerk

woensdag 28 november 2018

Festival Eurosonic Noorderslag is afgelopen jaren uitgegroeid tot een topmerk in de Nederlandse evenementensector. Als het gaat om merkkracht is ESNS het 15e culturele evenement van het land. Het is daarmee ook het enige Groningse evenement met een nationale uitstraling, zo blijkt uit een onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Het onderzoek wijst verder uit dat ESNS door de festivalbezoekers enorm goed gewaardeerd wordt, met een gemiddelde van ruim een 8. Niet alleen de bezoekers, ook de artiesten waarderen het festival. De van oorsprong Albanese zangeres Dua Lipa bijvoorbeeld, werd mede door haar succes op ESNS de meest gestreamde vrouwelijke artiest wereldwijd.

De stad Groningen spint garen bij een festival als ESNS, stellen de onderzoekers. Alleen al in 2018 was de economische waarde van het festival voor de stad 4,7 miljoen euro.

ESNS staat op de agenda voor 16 tot en met 19 januari. Nadat de organisatie eerder al 243 acts aankondigde voor Eurosonic, kwam het festival onlangs met 14 nieuwe namen naar buiten. Het gaat daarbij om Amilli (de), Annelie (nl), Belle Mt (gb), De Sluwe Vos (nl), Dorian Concept (at), Jacco Gardner’s Somnium (nl), Jarreau Vandal Live (nl), Klangstof (nl), Konni Kass (fo), La Fraicheur (fr), Mahalia (gb), Marc Melià (es), Pieter De Graaf (nl) en Remy (nl).

In de komende weken zullen nog meer namen voor Eurosonic worden aangekondigd.

Meer over ESNS>>

Deel deze pagina